mitt 2007

mitt år började helt galet, vid tolvslaget blev vi utelåsta utanför en lägenhet men på något annat galet sätt tog vi oss in. början av året var såklart fylld av en massa roliga fester och underbara karaokekvällar med tjejerna, till exempel den där när vi förfärades över 90-talet comeback och tova hade konstiga drömmar inneållande orlando bloom och "ursäkta, den är liten!". I leksand åt jag, elin och hannah grymt mycket på siljan och åkte alldeles för mycket fulbuss. tror nästan att vi gjorde det mer än gick i skolan ... jag och emelie hamnade på domarhagen lite hela tiden, det var en del som till och med trodde att vi gick där ett tag. då bestämde vi oss för att skära ner på det hela. Sen fyllde beatrice 17 år och anordnade en fest i brovallsgården, dit kom det en himla massa folk fast tyvärr avslutades festen lite för tidigt och lite för kallt. Och jag och tova hade nattliga promenader och köte lite mäjkup, som lillebror fick stå modell för. Självklart ordnades lite skidåkning också, en tripp till romme som uppvärmning och sen en åkte vi med skolan till trysil där åkte vi och åkte i en hel dag, på hemresan kikade vi på bert, spelade knackpoker och drack en massa nestea. I början av april, på påsklovet, så bestämde vi oss för att gå på och kolla på ödehus några stycken, det ena huset hade rasat ihop och det andra vågade vi oss inte riktigt in i. Men riktigt kul hade vi, på kvällen spelade vi aig och somnade till en konstig film. Helgen efter det var det något jippo i avesta så jag och tova gick ut och hamnade i åsbo i någon stuga och kom inte hem föränn tidigt på morgonen. Någon gång där i maj var det sverigepremiär på Pirates of Carribean, så där satt jag, tova och emelie bänkade i biostolen klockan 23.59 och sen skulle jag och emelie med bussen 05.20 fast förvånansvärt somnade vi och vaknade när våra sista lektioner slutade. Karnevalen var lika virrig som den brukar, jag avslutade den med basshunter och fläskläpp. Fläskläppen kom sig när jag skulle använda en vas som mikrofon och dunkade den rakt in i läppen ... Så efter allt för lång tid vart det äntligen sommarlov, men efter allt för kort tid fick jag flytta ifrån en hög väldigt roliga människor. Jag lämnade lägenheten både med sorg och lättnad. Början av sommarlovet hände mest ingenting, dom flesta var utomlands eller jobbade. Sedan vart det midsommar, med allt vad det innebär. Firandet var underbart roligt, men baksmällan med allt som hände var allt annat än. Jag hoppas du har det bra där du är<3 jag spenderade dom flesta nätterna uppe och kikade på massvis av film, sov på studsmattan, år picknik på holmen (då blev vi även anfallna av fåglar) och fixade världens spontanmiddagar på balkongen. efter halva sommaren var det dags för mig att dra utomlands, men innan det så drog vi ut ett gäng mitt ut i skogen (slogbodarna) och satt uppe hela natten med lägereld och gitarr. tillslut satt jag där på arlanda klockan 4 på morgonen och väntade på flygplanet. väl där nere levde vi bara livet, solade, badade och åt en himla massa god mat. sen så var sommaren slut den också, och jag och emelie flyttade upp till lissmohedsvägen, men innan vi flyttade upp på riktigt hann vi med att käka upp en hel tårta. fast sen vare dags! skolan började, och körde igång stenhårt direkt. våran lägenhet förde konstiga ljud al the time, och satt på vattnet och allt. så ville lite roligt hända, eller vi ville att något roligt skulle hända, så vi anordnade färgtema-fest. vilket innebar att alla skulle ha på sig kläder i en färg. jag var grön, och grabbarna fick lov att ha minijeansshorts och tights på sig. eftersom jag går ett yrkesförberedande program var det dags för apu. det var det jobbigaste jag har gjort, för vi fick ju lov att göra ALLT. servera, städa och lyfta ved. jag uppskattade endast köket, även om vaktmästeriet faktiskt var ganska kul. det tog slut, det jobbiga också. så vi skulle på något roligt som pss, som visade sig vara ganska fiasko. men sen helt plötsligt var det november och jag fyllde år, och vi hade westerntema på restaurangen. vi jobbade på queen, sprang runt med brickor och servade småfulla människor. efteråt kollade vi på halva showen, som var great. två dagar senare var jag i ejendals igen och kikade på hockey med elin, sen hamnade jag i min gamla lägenhet på någon slags fest och sen hamnade jag i moskogen i min nya lägenhet och lite överallt. det var här någon gång jag  hittade upp kontakten med therese igen, och när vi gick (går) ut lyckas vi alltid komma hem till klockan 5 på morgonen. och det var här någonstans emelie bestämde sig för att flytta ur våran lägenhet och hoppa av linjen ... så var jag med om min allra första lussevaka, jag sov en timme och var inte pigg i skolan ska ni veta. såklart vare lussebandy två dagar efter och där somnade jag inte föränn klockan blev halv sju. så var det jul, för-firades i skokloster och firades hemma med familjen bara. en helt okej jul, men det känns att man blir äldre.

så då har ett helt år gått, och vad mycket man har hunnit med. och vilka människor man har träffat, och kommit närmare. även om året inte var ett utav dom bästa, så har det kommit en massa bra utav det också. jag hoppas att nästa år blir bättre. happy new year.


Kommentarer
Postat av: s

...och lite överallt ;)

2007-12-31 @ 01:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0