MITT TVÅTUSENNIO

Året ringdes in när jag skålade i champagne tillsammans med mina käraste på en balkong där vi lovade oss det bästa året hittills. Det kan det fakiskt ha varit också. I skolan kämpade vi på. Åkte på en dala-tur. Åkte till Avesta igen. Jag & Beatrice invigde Henrik till krogen, dansade sönder fötterna & skratta ihjäl oss. I lägenheten /41:an/ spelade vi massa spel. Sedan bjöd Simon med mig till London & jag hade världens bästa resa.

I Februari åkte jag & farmor båt över till Estland. Vi SPA:ade, åt lyxig mat & slappnade av. Sedan tog jag tåget till Halmstad för att bosätta mig hemma hos mormor i en hel månad. Väl där slet jag på ett hotell, gick ut lite & umgicks lite med mormor. Jag åt semlor, räksmörgåsar & blåbärspaj.

Jag var visst i Halmstad lite i Mars också. Men bara en stund. Jag begav mig mot huvudstaden istället tillsammans med min lärare och Linda. Väl där bodde vi på Clarion på söder. Vi lyckades kamma en ett SM-brons & var riktigt glada. Ja, och nervösa också såklart. I Leksand storfirades det sedan när vi kom hem. Slog klackarna i taket med halva gänget.

I April åkte vi tillbaka till huvudstaden. Nu gå-guidade vi, åt massa gott & höll på att frysa ihjäl. Någongång där i April satt jag & Therese oss i solen & drack några champagnedrinkar och gjorde Älvan. Sökte tusentalsjobb genom AMF /aldrig igen/.

Maj var rätt så betydelselös. Pluggade ihjäl oss. Det minnesvärda är nog när Beatrice kom upp till Leksand & vi gjorde en studenfest. Eller när vi spontant hamnade hemma hos Jenny. Dansade till ABBA i en bil. Bakade pizza klockan 4. Säger bara "ShopapaShopapa".

I Juni var det dags för en studentvecka. Vi hade en klassfest, vi ordnade en kväll för lärarna, vi slog inte skiten ur alla på student-fotbollen. Balen var härlig, solig & varm. Studenten var underbar, fantastisk & härlig. Sedan hade jag sommarlov igen. Det blev midsommar. Den firades i Färnäs. Simons storebror & hans fru gifte sig ännu en gång. Det var vackert. Jag och Simon jobbade på P&L. Vi hann även se lite konserter.

Juli kom. Jag och mamma åkte till Stockholm och levde glassigt. Farmor och jag drog vidare till Björbo för att leva enkelt istället. Elin fixade det så att jag kunde börja jobba igen. Åt massa gott & grillat ute i Ängsbäck/Texaz. Vi åkte på en Cinderella-kryssning. Såg Harry Potter på bio.

Augusti var rätt så kort. Åkte på kräftskiva hos mina f.d sambos. I slutet tog vi sista minuten till Mallorca.

Efter Spanien flyttade jag till Gävle. Min kärlek var redan där. Jag sökte tusentalsjobb. Och började på min högskolekurs.

I oktober kom inspirationen. Och jag lyckades knipa åt mig ett jobb. Och jag klarade uppskrivningen.

Jag fyllde 19 år i början av november. Det var mysigt. Jag & Simob fick lägenheten. Och började flytta in. Sen klarade jag uppkörningen också. Jag fick alltså körkort. I slutet åkte jag & mamma till Stockholm för en weekend. Det var tipptopp.

Nu har det varit december. Även det toppen. Jag tror bestämt att jag fick det året som jag ville ha. Aldrig förr har jag uppnått så mycket. Och lyckats så mycket som jag har gjort det här året. PUSS på världens bästa avslut på ett decennium. HEJ DÅ 00-talet. Nu ringer vi in för världens bästa årtionde.

Kommentarer
Postat av: Simon

Ett underbart år har det faktiskt vart ;D

2009-12-31 @ 00:44:24
Postat av: Therese g

Du är bra du, linnea! Hoppas du får en fin kväll ikväll:) Gott nytt år! <3

2009-12-31 @ 15:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0